Blog - RPG

Wyświetlono rezultaty 11-14 z 14.

Dwa lata pary

10-11-2010 21:20
14
Komentarze: 3
W działach: RPG
Ostatnie dwa-dwa i pół roku były u mnie okresem intensywnej fascynacji parą i systemem Savage Worlds, na którym moje steampunkowe pomysły prowadziłem. Był już świat, w którym łączyłem parę ze średniowieczem, były sesje na podstawie Ruchomego Zamku Hauru, była alternatywna rzeczywistość ze Stanymi Zjednoczonymi Majów i Azteków i Polską, która sięgała od Bałtyku po Morze Czerwone. Była wreszcie alternatywna Australia z aborygeńskimi szamanami i rewolwerowcami. DOŚĆ W żadnej z tych sesji steampunkowych nie pojawiło się coś z rzeczy, które w steampunku tak bardzo mi się podobały (no dobra, raz by...

KB#15 Realizm jest jak wróżenie z fusów

16-10-2010 20:05
18
Komentarze: 17
W działach: karnawał blogowy, teoria rpg
KB#15 Realizm jest jak wróżenie z fusów
[url=Karnawal-Blogowy-15--Realizm--RPG-b9790]Edycja XV[/url] Dużo się mówi o realizmie w RPG. Z tego powodu za pewne powstała również i ta edycja karnawału. Czy jednak jesteśmy świadomi tego, co tak na prawdę mamy na myśli mówiąc o REALIZMIE? Sprawdźmy... Postanowiłem, całkowicie laicko i na poczekaniu, wyodrębnić kilka sfer, w których możemy mówić o realizmie zupełnie niezależnie od innych Są to: - Realizm mechaniki - Realizm świata - Realizm postaci - Realizm odgrywania - Realizm prowadzenia Realizm mechaniki Koszmar moich erpegowych początków (zaczynałem od D&D). Gracze wytykali nielogi...

Fable: Zapomniane Opowieści

24-07-2010 07:14
5
Komentarze: 9
W działach: crpg
Wreszcie dorwałem grę, o której tyle już słyszałem. Zupełnie przypadkiem przechadzając się po pewnym duzym sklepie w poszukiwaniu Planescape'a (fat chance :P) znalazłem półeczkę przecenionych o połowę gier. Wziąłem Fable'a i Flatouta. Nadszedł czas zabijania. Do samej gry podszedłem bez różnych uprzedzeń, których się nabawiłem na Gothicu i Morrowindzie. Właściwie to najbardziej Wiedźmin przyczynił się do zaniku uprzedzenia w kierunku nie-izometrycznych erpegów. Fable miał już oczyszczone pole. Na pierwszy rzut oka Główny bohater nie mówi ani słowa przez całą grę. Jest niezły, bo mimo to wokó...

Wyżymanie postaci

28-06-2010 21:22
14
Komentarze: 3
W działach: Teoria RPG, tworzenie postaci
Z Archiwum dreamwalker.pl: Wpadłem na pewien pomysł. Liczę się z tym, że może nie być wcale jakiś bardzo oryginalny, ale dla mnie to nowe podejście do ... no właśnie, do czego? "Wyżymanie" stosuję na postaciach, które mają zagrać w sesji. Dzisiaj zacząłem i przemaglowałem już trzy. Jestem zadowolony. O co chodzi? Wyżymanie postaci to tehcnika polegająca na wyciąganiu z postaci tego, co w niej jest najważniejsze. Sprawdza się na każdych graczach (tak myślę) - początkujący dzięki niej zastanawiają się nad swoim bohaterem i mają okazję zobaczyc ile sprzeczności w niego władowali, zaawansowanym...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.