Blog - Teoria RPG

Wyświetlono rezultaty 1-3 z 3.

KB#15 Realizm jest jak wróżenie z fusów

16-10-2010 20:05
18
Komentarze: 17
W działach: karnawał blogowy, teoria rpg
KB#15 Realizm jest jak wróżenie z fusów
[url=Karnawal-Blogowy-15--Realizm--RPG-b9790]Edycja XV[/url] Dużo się mówi o realizmie w RPG. Z tego powodu za pewne powstała również i ta edycja karnawału. Czy jednak jesteśmy świadomi tego, co tak na prawdę mamy na myśli mówiąc o REALIZMIE? Sprawdźmy... Postanowiłem, całkowicie laicko i na poczekaniu, wyodrębnić kilka sfer, w których możemy mówić o realizmie zupełnie niezależnie od innych Są to: - Realizm mechaniki - Realizm świata - Realizm postaci - Realizm odgrywania - Realizm prowadzenia Realizm mechaniki Koszmar moich erpegowych początków (zaczynałem od D&D). Gracze wytykali nielogi...

Wyżymanie postaci

28-06-2010 21:22
14
Komentarze: 3
W działach: Teoria RPG, tworzenie postaci
Z Archiwum dreamwalker.pl: Wpadłem na pewien pomysł. Liczę się z tym, że może nie być wcale jakiś bardzo oryginalny, ale dla mnie to nowe podejście do ... no właśnie, do czego? "Wyżymanie" stosuję na postaciach, które mają zagrać w sesji. Dzisiaj zacząłem i przemaglowałem już trzy. Jestem zadowolony. O co chodzi? Wyżymanie postaci to tehcnika polegająca na wyciąganiu z postaci tego, co w niej jest najważniejsze. Sprawdza się na każdych graczach (tak myślę) - początkujący dzięki niej zastanawiają się nad swoim bohaterem i mają okazję zobaczyc ile sprzeczności w niego władowali, zaawansowanym...

Jak zepsuć sesję RPG?

12-06-2009 21:16
32
Komentarze: 14
W działach: Teoria RPG, zasady
Jak zepsuć sesję RPG?
Jest to swego rodzaju anty poradnik. O tym jak w sesjach grać NIE należy. Powstał w wyniku rozmowy z Varmusem na tenże temat. Do kogo jest adresowany? Do ludzi, którzy chcą się nauczyć jak zepsuć sesje? Też. Mam nadzieję jednak, że szanowni czytelnicy nie zamierzają stosować zamieszczonych tutaj chwytów. Jest to raczej poradnik, zarówno dla graczy jak i MG, traktujący o zachowaniach, które powinny Was w trakcie sesji zaalarmować. Oraz, po części, o bronieniu się przed nimi. Jacy MG mogą czuć się zagrożeni atakiem? Przede wszystkim mistrzowie słabi i niedoświadczeni - to ich najłatwiej wykiwać...

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.