Blog - rpg
Wyświetlono rezultaty 11-14 z 14.
Dwa lata pary
10-11-2010 21:20
14
Komentarze: 3W działach: RPG
Ostatnie dwa-dwa i pół roku były u mnie okresem intensywnej fascynacji parą i systemem Savage Worlds, na którym moje steampunkowe pomysły prowadziłem. Był już świat, w którym łączyłem parę ze średniowieczem, były sesje na podstawie Ruchomego Zamku Hauru, była alternatywna rzeczywistość ze Stanymi Zjednoczonymi Majów i Azteków i Polską, która sięgała od Bałtyku po Morze Czerwone. Była wreszcie alternatywna Australia z aborygeńskimi szamanami i rewolwerowcami. DOŚĆ
W żadnej z tych sesji steampunkowych nie pojawiło się coś z rzeczy, które w steampunku tak bardzo mi się podobały (no dobra, raz by...
KB#15 Realizm jest jak wróżenie z fusów
16-10-2010 20:05
18
Komentarze: 17W działach: karnawał blogowy, teoria rpg
[url=Karnawal-Blogowy-15--Realizm--RPG-b9790]Edycja XV[/url]
Dużo się mówi o realizmie w RPG. Z tego powodu za pewne powstała również i ta edycja karnawału. Czy jednak jesteśmy świadomi tego, co tak na prawdę mamy na myśli mówiąc o REALIZMIE? Sprawdźmy...
Postanowiłem, całkowicie laicko i na poczekaniu, wyodrębnić kilka sfer, w których możemy mówić o realizmie zupełnie niezależnie od innych Są to:
- Realizm mechaniki
- Realizm świata
- Realizm postaci
- Realizm odgrywania
- Realizm prowadzenia
Realizm mechaniki
Koszmar moich erpegowych początków (zaczynałem od D&D). Gracze wytykali nielogi...
Fable: Zapomniane Opowieści
24-07-2010 07:14
5
Komentarze: 9W działach: crpg
Wreszcie dorwałem grę, o której tyle już słyszałem. Zupełnie przypadkiem przechadzając się po pewnym duzym sklepie w poszukiwaniu Planescape'a (fat chance :P) znalazłem półeczkę przecenionych o połowę gier. Wziąłem Fable'a i Flatouta. Nadszedł czas zabijania.
Do samej gry podszedłem bez różnych uprzedzeń, których się nabawiłem na Gothicu i Morrowindzie. Właściwie to najbardziej Wiedźmin przyczynił się do zaniku uprzedzenia w kierunku nie-izometrycznych erpegów. Fable miał już oczyszczone pole.
Na pierwszy rzut oka
Główny bohater nie mówi ani słowa przez całą grę. Jest niezły, bo mimo to wokó...
Wyżymanie postaci
28-06-2010 21:22
14
Komentarze: 3W działach: Teoria RPG, tworzenie postaci
Z Archiwum dreamwalker.pl:
Wpadłem na pewien pomysł.
Liczę się z tym, że może nie być wcale jakiś bardzo oryginalny, ale dla mnie to nowe podejście do ... no właśnie, do czego? "Wyżymanie" stosuję na postaciach, które mają zagrać w sesji. Dzisiaj zacząłem i przemaglowałem już trzy. Jestem zadowolony. O co chodzi?
Wyżymanie postaci to tehcnika polegająca na wyciąganiu z postaci tego, co w niej jest najważniejsze. Sprawdza się na każdych graczach (tak myślę) - początkujący dzięki niej zastanawiają się nad swoim bohaterem i mają okazję zobaczyc ile sprzeczności w niego władowali, zaawansowanym...
Przejdź do strony: